Nettimainonta on nykyään niin henkilökohtaistettua, että
melkein pelottaa. Useimmiten mainonta on kuitenkin myöhässä:
liesimainokset virtaavat ruutuun sen jälkeen, kun vääränkorkuinen
liesi on jo tilattu ja asennettu. Ennakoiva mainonta olisi
ostopäätöksen kannalta tehokkaampaa ja kiinnostavampaa. Vaikka
mainostajien tietojen kerääminen ja digi-urkinta on jo aika
pitkällä, sitä voisi vielä reippaasti kehittää. Puhe- ja
tekstidatan keräämisen ja anlysoinnin lisäksi mainostajat voisivat
kerätä kuluttajan ajatusdataa, terveysdataa, vaakalukemia jne.
Vai kerätäänkö niitä jo? Miksi näytöilleni lävähtelee
laihdutustuotteiden mainoksia? Onko henkilövaakani yhteydessä
nettiin? Paljastaako se painolukemani NSA:lle? Tai jollekin? Vaikka
poistin siitä varmuuden vuoksi patterin ja piilotin koko laitteen?
Käytän anoppivainaalta perittyä mekaanista vaakaa.
Jokin aika sitten panokset kovenivat ja facebookini mainostila
täyttyi hautakivimainoksista. Luulin mainostajien päätelleen, että
ei tajua ämmä laihduttaa, ei millään. Mittailin verenpainetta ja
sykettä ja suunnittelin aloittavani terveen elämän heti ensi
maanantaina. Pääsin luopumaan aikeistani, kun mieheni kertoi
tilanneensa netistä hautakiveen lasin rikkoontuneen tilalle.
Toivottavasti sähköpostimarkkinoinnin täsmääjilläkään ei
ole vielä ennakoivaa fakta-tietoa, vaan ne päättelevät
lainahalukkuuteni työttömyyteni perusteella. Perustin toisen
sähköpostitilin, sillä edellinen täyttyy toinen toistaan
raflaavammista lainatarjouksista. Rahaa tulvisi ovista ja ikkunoista,
jos vaan viitsisi ottaa vastaan. Ja jos kaikkea tulvivaa rahamäärää
ei saisi tuhottua, tarjolla on myös sijoituskohteita - (laina)rahat
voi kivasti sijoittaa vaikkapa uhkapeleihin.
Paperimainoksetkin voisi täsmälähettää. En tarvitse yli sadan
kilometrin päässä sijaitsevan kaupan mainoksia. Niin hyvää
tarjousta siellä ei ole, että lähtisin hakemaan. En, vaikka kaupan
päälle saisi muoviämpärin! Tai sitten ehkä lähtisin.
Vai ollaanko paperista markkinointiakin jo täsmäämässä?
Löysin postilaatikostamme paksun mainoslehtinipun alta vielä
yhden rynttääntyneen, märän ja kalanhajuisen mainoslehden. Ja sen
alta kalanhajuisen muovipussin, jossa oli merisuolaa. Kalaneste oli
nuhjaannuttanut muunkin postin.
Roska-astiaa ja postilaatikkoa ei kannattaisi sijoittaa lähekkäin.
Muuten saattaa joku mies, joka on suolannut lohen muovipussissa ja
käsitellyt sen sitten savustuskuntoon sanomalehden päällä, viedä
pussin ja lehden vahingossa väärään paikkaan.
Seuraavana päivänä postilaatikossa oli jäteopas. En ole sitä
vielä tarkkaan lukenut, mutta oletettavasti siinä neuvotaan
ainakin, mitkä roskat kuuluvat sekajäteastiaan ja mitkä
postilaatikkoon.
=D
VastaaPoistaVint Ceramic Art | TITNIA & TECHNOLOGY
VastaaPoistaExplore an all https://vannienailor4166blog.blogspot.com/ new “Vint Ceramic Art” 출장마사지 project on TITNIA & TECHNOLOGY. Our team of sculptors and titanium metal trim artists communitykhabar have created new and